June 4, 2011

Cerpen aku hari ini

assalammualaikum. hi :)




apa "perilan orang jowo" tu? ok, perilan orang jowo maksudnya kenduri orang jawa. tadi aku baru aje balik dari kenduri kahwin orang jawa lahhh. 

aku seperti kebiasaan. bangun pukul 5 pagi. solat subuh. lepastu tidur balik. hihi. bangun bangun dah pukul 930 pagi! makk aiii. awal nya aku bangun hari ni. ikikiki. selalu sampai tegak matahari baru aku bangun. gilakan.tapi hari ni aku bangun awal. itupun tersedar sebab mak aku call. parents aku pergi hantar adek aku pergi "JOMHEBOH". adek aku jadi KREW MY TV3 gitu. jadi diorang pun hantar adek aku awal awal pagi kat stadium. abang aku pergi rumah kawan dia. pergi ambik barang katenya. so, tinggal aku seorang yang masih tidur. sedar je dah pukul 930.


lepas mak aku call. dengar mak membebel aku tak bangun lagi. lepastu aku terus iron baju. baju pun aku belum iron. dasar pemalas! itu lah keja aku waktu cuti ni. makan tidur tengok tv. memang tengah menternak lemak lah sekarang ni. hehe


sorry. banyak mencarut pulak aku. ingat nak pergi mandi. tapi tiba tiba pulekkk bunyi loceng. hmp. memusnahkan mood orang nak mandi jee. dengan baju tidur rambut macam lepas mak babun carik kutu aku bukak lah pintu. eheeemmmmmm. abang aku ngan kawan dia pulekkkkk. makkkk. malunya akuuu (=__=)


ok. aku mencarut lagi. dalam pukul 10 lebih. parents aku datang. nasib baik aku dah siap berkemas. aku tak susah sangat. pakai baju kurung. pastu tudung. itu aje. tak payah nak bermake-up. bersederhana lebih baik ;)


then, kitorang pun pergi. abang aku tak ikut. dia jadik cameraman kat kenduri lain. kiranya macam gambar pengantin gitu. itu kerja sambilan abang aku. ni blog dia  FOTO CANDID. dah lama jugak abang aku tak update. ahhh. lantaklahhhh~~~


aku mencarut lagi. sampai je dah pukul 11 lebih. tapi kita tak pergi rumah pengantin terus. pergi rumah macik aku dulu. sebab bapak aku tak ingat jalan (=__=)


jalan pergi rumah. tersangatlah sempit. kalau nak pergi pun kena pakai motorsikal baru ok sikit kut. kereta myvi masuk situ. memang nak carik nahas le gamaknye. kiri kanan sungai uollss. jangan main. kang jatuh dalam gaung cane. tapi bapak aku adventure la. dia masuk jugak pakai kereta (-.0)

dah sampai rumah, terus makan. tak dapat tengok pengantin. lepas makan terus pulang. pelik kan. tapi itulah cara orang jawa kat sarawak ni. datang-salam-makan-salam-pulang (=__T)


apa apa pun. kenduri tu meriah jugaklah. ramai yang datang. ok lah tu.

pulang tu. kitorang pergi rumah macik aku lagi. singgah kejap. then, balik. aku ngan parents aku pergi POPULAR kat BDC. nak beli buku. tapi tak jadik sebab hari hujan gila. banjir kut jalan area batu kawah tu. dah jauh sikit. discuss lagi ngan bapak. "pergi je ah kat popular, tak hujan lagi ni" bapak aku on aje. masa tu mak aku tengah bederok tidur. haha XD


dah sampai aje. terus pergi POPULAR. carik buku SEJARAH, PAI, MATH, ADD MATH dan BI. mula mula aku taknak beli buku BI. tapi mak aku paksa. "ehhh! jangan nak banyak songeh, buku BI kamu dah habis" aku pun ambik je lah buku tu. kesian bapak aku kena keluar duit banyak banyak (-,-)


lepas tu. tiba tiba pulekkk aku nak makan AYAM SIEW MAI. pergi kat tingkat bawah. ALO~ dah habis. cakap kat bapak. "pak, kamek nak makan AYAM SIEW MAI. tapi dah habis" then, bapak aku pun cakap "dekat DESA ILMU ada". yeyy! lebiu babah (-.-)


aku pun order ayam siew mai kat apek jual tu. apek tu memang dah kenal sangat ngan aku. masa aku tuisyen dulu. waktu rehat memang aku pergi kedai apek tu. aku belum cakap lagi. aku nak apa. tapi apek tu cakap "ayam siew mei yohh" haha XD. sayang apek AYAM SIEW MAI ni. ingat lagi kat aku :D

aku mintak dua cucok. apek tu bagi aku duo bijik. sapa sik MOHA. haha. tapi dah bayar. malas aku nak panjangkan kes. aku makan je ah dua bijik ayam tuh. kenyang jugak lah~


dah sampi rumah. pukul 3 cun. mak aku buat kuih. kawan dia order. bapak aku. tidur le. aku. online le. ikikikik :D
 


sekarang aku tengah membuat entry. pukul 530 ku taip cerpen ini ;)




ok ah, bye uolss




wassalam :D

No comments:

Post a Comment