June 2, 2011

kau teristimewa

assalammualaikum ;)


KAU TERISTIMEWA

sukar bagiku untuk mengungkapkan kata itu di hadapan mu
tapi aku cuba sedaya upaya
namun masih tetap sukar untukku mengucap kalimah yang bagiku sungguh beerti dan mendalam maknanya
tapi ku cuba juga
dengan segala kurniaan yang telah DIA berikan
aku cuba menyatakan perasaan ku dengan menyebut lafaz KAU TERISTIMEWA
tapi aku tetap gagal menyatakan hasratku di hadapan mu selama ini
sudah lama aku memendam rasa hati
kini tiba masa untuk ku luah rasa yang membelenggu diri selama ini
tapi.... aku kesal dengan diriku
aku gagal, tidak mampu, seolah olah bibirku digam dengan gam uhu
aku kesal dengan sikapku
apakan daya
sudah lama benar aku memendam rasa yang begitu ISTIMEWA ini untukmu
namun ku biarkan saja
aku berlawan dengan perasaan ku bila bertembung denganmu
ku pendam, ku sembunyikan sebaik baik yang mungkin
supaya engkau tidak mencium bau yang bagiku cukup ISTIMEWA
alangkah sedihnya aku
bila mengetahui engkau sudah dimiliki
tapi aku tidak menunjukkan perasaan tidak suka padamu
bukan salahmu
ia silapku
berputih mata lah aku
namun ku pujuk hatiku
supaya tidak cepat mengalah
ku cuba untuk mengatakan lagu hasratku selama ini
akhirnya terluah juga
tapi alangkah sedihnya aku
kecewanya aku
bila engkau menghina perasaan ISTIMEWA ini
aku rela dimaki, dihina
tapi biarlah berpada pada
apakan daya
DIA YANG MAHA ESA telah memberi aku nikmat sebegini rupa
hodohkah aku
aku tidak peduli soal itu
bagiku, aku cukup bersyukur dikurniakan nikmat sebegini
daripada aku TIADA lebih baik ADA dan BERSYUKUR pada yang ESA
betapa sedih, luluh hati ku
mendengar kata kata mu
seolah hatiku dicucuk cucuk
dibelah belah
direjam rejam
olehmu
sedihnya aku bila kau menghina kata kata KAU TERISTIMEWA yang kuungkapkan padamu



Wahai kekasih ku. walaupun kau tidak sudi dengan ku. ku rela menunggu mu. sepatutnya ku cermin diri ku dulu sebelum mengintai putera yang kacak di dalam kelambu itu ... sesungguhnya KAU KACAK dimata perempuan di luar sana. tapi bagiku KAU TERISTIMEWA!



sekian, wassalam ;)

No comments:

Post a Comment