December 25, 2010

jalan jalan makan makan

assalammuailaikum pembuka bicara di pagi hari ini. hari ini mendung. tak hujan. tak panas. mendung sahaja TT_TT


malam tadi aku pegi makan(tiap tiap malam memang aku pegi makan pon. ngaaa~) makan dengan family kat luar. bukan-luar-bilik-terus-pegi-dapur. luar dari kawasan rumah haku. luar dari kawasan daerah samarahan. dari samarahan ke kuching. separoh jam di dalam kerata =__=


kitaorang pegi makan kat luar coz ada-family-sebelah-mak-haku-datang-kuching. so kami pun pegi tengoktengok diorang kalaukalau ada ape tak kena boleh tulun. hwehwe. aku tipu. diaorang tak minta ditulun pon. diaorang boleh jalan sendiri. sebab mereka ada kaki TT_TT

abaikan perenggan kedua baris terakhir *boleh ke wat camni kalau buat esei :D


so.kitaorang sampai kuching dalam pukol 6 lebih camtu. orang jemput kami makan samesame pukol 730 macam tula. tapi kami terkurang satu jam lagi. aku ngan family aku ape lagi. balik umah laa. ngaaaa. gile nak balik umah lagi. jaohhh tu.


daddy, mummy, bradebrade termasok aku pon pegi meroyan kat bululebat *oppppssss! tersilap taeb pulekkk BOULEVARD hakhak. menyampah nyahhhh~


daddy n mummy(style org cine) aku pon becadang nak pegi berurut kejap. kedai tu kat tingkat atas sekaliiiii. daddy aku kate ade duo tempat je waktu tu. so dah memang sesuai dengan hajat daddy n mummy aku laa. kiteorang adek beradek terkapaikapai tak taw nak g manee. sooo,, kitaorang pun buat senaman ringkas kat tingkat tu. iaitu berjalanjalan membakar lemak di perut kami yang sedang membuncit.


mulemule memang kitaorang jalan macam keretapi. brade sulong aku kat depan. brade aku yang last di baris kedua. dan aku. di belakang. jalan punya jalan dengan kaki dibawah kepala di atas. akhirnya kami berpecah belah. sorang kat situ. sorang kat sana. sorang kat sinun TT_TT


aku taktaw mana diorang pegi. sooo. aku membuat keputusan pantas. pergi tempat yang banyak bear. gileeeee. aku tengok bear kat situ lagi besar dari aku. aku ingat aku lah orang terbesar. roperopenye ade lagi yang lagi tomey dari aku +___+


aku pun apelagi. pege pelokpelok cium ketatketat kat bear tu. huihhhh. dasyat la aku. sume bear aku nak cium. cium ponye cium. adela satu mamat nie jalan melintasi aku. tahap kekacakan dia boleh tahan jugaklah. macam farid kamil gitu. tapi farid kamil hensem lagi. tapi dia ni nampak muda. sebaye ngan aku kot. kot je la. mana tahu umur dah melebihi lapanploh ke atas tapi nampak macam umor lapanbelas tahon ke bawah. mamat tu senyumsenyum. hey! aku tahu la hengko tu hensem. jangan tengok aku macam tu boleh tak. sebab aku tak suka diperhati. aku suka memerhati aje. okkkk~


tapi tu kat dalam hati jela. harharhar. tak berani nyahhh aku nak bagi sos campo kari ayam kat depan depan. dia senyum kat aku. aku pon senyum balik. pastu aku bla. tak tahan aku kat situ. pastu dia ekot aku dari belakang. waktu tu baru aku nak sebok cari bradebrade aku. manee diorang nie. tak takot ke kalau aku kena culik dengan farid kamil sorang neh. pastu aku berenti tepattepat kat depan bear yang lagiiiii besar dari tadi. mamat tu dah takde daa. laa. aku hengat nak suroh dia jompe daddy n mummy haku. suroh dia merisik gitu TT_TT


aku belekbelek harge bear tu. eh eh  murahnye. kalau pakai duit bapak aku memang lingkup laa. terkejut nyahhh. aku nengok harganya. mahu belibu liban. ehhhmmm. aku letak balek bear tu. takott kalau terkoyak ke hape. ishhh. apesal kau mahal sesangat. dah diskaun pun mahal. bek tak yah diskaun.


pastu aku dengan muka ala ala cuka campo kicap pegila tunggu daddy n mummy aku kat depan pintu bilik urut urut tu. brade aku dah ade kat situ. diaorang mesti risau ngan aku tadi. hwehwehwe. perasan lebihh la kau nyahhhh~


pastu parents aku pun keluar. molemole mummy. pastu daddy. dengan wajah segarbugar mereka pun berkata


mummy: pegi mana tadi?
aku: pegi tengoktengok barang
daddy: jom. dah lambat nie. kang dah tunggu pulak diaorang tu nanti
aku: kami-sudah-lama-nak-bla-dari-sini *dalam hati jerk


kami pun chawww dari bululebat *ehhh silap lagi nyahhh BOULEVARD. kami pun pegi kedai makan yang telah dibincang tanpa pengetahuan aku *pelu ke bagitahu aku. bukan aku bayar pun


makan ponye makan. hampir pukol 9 kami bla. anak macik aku. ajak aku n brade pegi nengok wayang. cita AKU MASIH DARA. molemole aku nak ekot. pastu aku kata tak jadik. bab aku dah nengok cita tu. boleh la~


pastu anak macik aku yang merangkap kazen aku pon pujok dengan ayat ayat manisss. aku aoelagi. kalau dah dipujok macam tu memang pevret aku la. kazen aku tuh blogger jugak. ni blog dia KAK NOR.


so hari ni before pukol 2 kena pegi kuching coz ada orang ajak aku pegi nengok wayang.


itu aja aku nak cerrr ari ni. nanti aku cerr pasal wayang tu yaa =)


assalammualaikum. babai

No comments:

Post a Comment